חופשות וטיולים טיולים לחו"ל עם ילדים

אוכל פולני

נכתב על ידי שרון רביבו

מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על אוכל מזרח אירופאי? הקונוטציה הראשונית שלי הייתה כיסונים לא מתובלים או גיפלטע פיש שסבתא מכינה בפסח. כשהגענו לפולין הופתעתי לגלות, שהסטייל המודרני והעושר התרבותי, לא פסחו על גזרת האוכל שהייתה ללא ספק, אחת מגולות הכותרת של הטיול.

השילוב המרתק בין מטבח מזרח אירופאי טעים במיוחד לבין מסעדות מערביות שלא נופלות באיכותן מהמסעדות המעולות שיש לנו בארץ, הפכו את החוויה הקולינרית שלנו בפולין לכזו שנרצה לחזור אליה.

בפוסט הזה ריכזתי עבורכם את המסעדות הכי שוות וטעימות, שממש אסור לכם לפספס כשאתם מבקרים בפולין. מקווה שאצליח לעורר אצלכם את התיאבון ואפילו לעודד אתכם להזמין טיסה ממש בקרוב .

מסעדת Ratuszowa  

לפעמים, שירות מצוין הופך “סתם” ביקור במסעדה לחוויה קולינרית של ממש. במסעדת Ratuszowa  שבעיר Mragowo , מעבר לאוכל המצוין, מציעים גם דפי צביעה לכל שגרמו לנו להתחרות על מי מאיתנו צובע יפה יותר, אבא או אמא?

ההגשה המוקפדת והעובדה שהמלצריות במקום דוברות אנגלית רהוטה, רק שיפרו את החוויה המצוינת שהייתה לנו ו- Ratuszowa  הוכתרה כ-ה מסעדה של הטיול.

והכי חשוב? את כל הארוחה הזו סיימנו בפחות מ-150 זלוטי לכל המשפחה.

מסעדת Stara Chata

נשארים ב- Mragowo  והפעם עם מסעדה שמציעה שילוב מנצח בין אוכל פולני מסורתי לבין מטבח מערבי איכותי. המקום מזמין ומעוצב בקפידה, ומציע מנות טעימות במיוחד של לביבות תפוחי אדמה, כופתאות בשר עסיסיות, מרק פטריות עם קרם גבינה, חזה עוף בתוספת אורז ולקינוח – פנקייק גבינות מתקתק.

Café Bar Mon Balzac

על הטיול המדהים שהיה לנו בגדנסק תוכלו לקרוא בחלק הראשון של “מדריך הטיול לפולין”, וכשסקרתי את המסעדות הטובות ביותר בהן אכלנו בטיול, לא יכולתי על חוויה קולינרית מהעיר.

אל Café Bar Mon Balzac הגענו לאחר שיטוט קצרצר ב- Trip Advisor, בו נחשפנו להמלצות החמות על המקום. במסעדה עושים שימוש בחומרי גלם איכותיים ומקומיים, מה שנקרא – slow food במלוא מובן המילה. נהנינו מכל ביס!

Crazy Mary

אם אתם מחפשים מסעדה לכל המשפחה, עם אוכל מצוין ובעלות משתלמת במיוחד, הגעתם למקום הנכון. ב-Crazy Mary אמנם לא מקבלים אשראי וגם אין Wi-Fi  אבל להגנתם ייאמר שהם מגישים המבורגרים עסיסיים ומושחתים ופיצה מעולה. שווה בהחלט.

שווקי האוכל של הורשה

כמו תמיד, החלטתי לשמור את הטוב ביותר לסוף. יכול להיות שכבר שמעתם על השווקים הצבעוניים של ורשה, שמלאים בתוצרת מקומית כמו ירקות טריים, פירות מתוקים ואינספור ממתקים וקינוחים. אלו מכם שרוצים לשלב את ההיבט הקולינרי עם חוויה פולנית אמיתית, לא יכולים לפספס את שוק ארוחות הבוקר ושוק הלילה של ורשה.

שוק ארוחות הבוקר מרוחק מעט ממרכז העיר, ולמרות הפופולאריות הגבוהה שלו אינו עמוס ולא מצריך עמידה בתורים מבאסים. במקום יש שלל דוכנים, משאיות אוכל ומתחמי ישיבה מסודרים והמון מטעמים באווירה רגועה ונעימה.

כשתפסעו בין הסמטאות הציוריות של העיר ותגיעו לשוק הלילה, תוכלו למצוא מעדנים פולניים משובחים, גבינות איכותיות מכל הסוגים, נקניקים, ממרחים, ריבות ואלכוהול שיעשו לכם שמח בבטן ובלב. יחד עם האוכל המצוין, תמצאו גם דוכנים של אמנים מקומיים, מוזיקה טובה, נגני רחוב והמון צעירים שמגיעים לבלות ומביאים איתם אווירה לילית בלתי נשכחת.

אני יכולה לסכם את החוויה הקולינרית בפולין כמוצלחת במיוחד. בטיול עם ילדים שמצריך התחשבות בהעדפות וברצונות שלהם, לא התקשינו למצוא מסעדות שהתאימו לכל המשפחה ואפשרו לנו לחוות את כל הטוב שיש לפולין להציע.

השאירי תגובה