האם ידעתם?
שיכולת מיון תורמת לעיבוד של מורכבות הסביבה
בנוסף תורמת ליכולת הכנסת פריטים לקטגוריות/מחלקות
וגם מצמצמת תהליכי למידה בעזרת הפשטה של תכונות ?
מה הפעולות שעליכם לעשות על מנת לשכלל את היכולת
הזו אצל הילד שלכם?
עזרו לילד שלכם למיין פריטים
כשאתם חוזרים עם סל הקניות הביתה בקשו עזרה למיין
את הפריטים לפי : מוצרי חלב, חמרי ניקוי, ירקות ופרות,
וכן הלאה ..
ביום אחר תבקשו מהילדים להכין רשימה ( גם בעל פה)
של מוצרי החלב שצריך לקנות..
בדרך הזו יצרנו עבודה על הכללה והפשטה.
הכללה- אספנו את כל מוצרי החלב מסל הקניות
לכל אלו יש תכונה אחת משותפת- יש בהם חלב.
הפשטה – מתוך קבוצת מוצרי החלב חיפשנו מוצר אחד
מאותה הקבוצה שאנחנו רוצים לכתוב ברשימת הקניות.
נושא זה קשור גם לארגון וסדר, כשהילד יודע למיין לקבוצות
הוא ידע לעשות סדר במגירותיו ולדעת מה הוא רוצה לשמור
או למסור .
תפסתם 2 ציפורים במכה אחת …
השאירי תגובה